Historia firmy


Gdy w roku 1873 August Bilstein położył w miejscowości Altenvoerde (Westfalia) kamień węgielny pod budowę nowoczesnej kuźni, nikt nie przypuszczał, iż pewnego dnia produkty BILSTEIN będą miały taki wpływ na komfort jazdy i bezpieczeństwo pojazdów. Zamiast tego, na rynku pojawiły się okucia okienne o nazwie AUBI (skrót od August Bilstein), które bardzo szybko stały się znane nie tylko na rynku lokalnym, ale również za granicą.

Firma wprowadziła wiele innowacyjnych rozwiązań, które po opatentowaniu stały się silnym fundamentem późniejszych sukcesów młodego jeszcze przedsiębiorstwa. W celu osiągnięcia wysokich standardów jakości, jeszcze na etapie przygotowania produkcji okuć okiennych (1919 r.) powstała własna walcownia stali. Wierny powiedzeniu „kto stoi w miejscu, ten rdzewieje" Hans Bilstein, który przejął od swojego ojca kierowanie firmą, przywiózł w latach 20-tych z odległych wtedy jeszcze Stanów Zjednoczonych kilka nowych pomysłów w zakresie niklowania i chromowania.


Początki produkcji dla motoryzacji: 1928—1954

Rozpoczynając w roku 1927 współpracę z berlińską firmą Levator-Hebezeug-Fabrik, Hans Bilstein wykonał pierwsze kroki w kierunku rozpoczęcia produkcji na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Na sukces nie trzeba było długo czekać.
Cztery lata przed otwarciem autostrady pomiędzy Kolonią a Bonn – w roku 1928 – firma BILSTEIN dostarczyła pierwszy chromowany zderzak do seryjnej produkcji samochodów, a rok później rozpoczęła produkcję podnośników samochodowych. W typowym dla BILSTEIN stylu, wejście na ten rynek wiązało się z wprowadzeniem znaczącej innowacji. Światu, który powoli oswajał się z pojazdami, BILSTEIN zaprezentował pierwszy skutecznie działający boczny podnośnik samochodowy. Ale prawdziwa sensacja na skalę światową miała dopiero się pojawić.


Przewaga dzięki kompetencji i technologii: 1954 — do dnia dzisiejszego

W roku 1954 BILSTEIN jako pierwszy odkrył, jakie możliwości tkwią w pomyśle francuskiego konstruktora zawieszeń, profesora Boucier'a de Karbon. Rozwiązanie to pozwalało na wyeliminowanie wynikających z praw fizyki wad powszechnego wtedy amortyzatora teleskopowego. Ponadto, możliwe stało się obniżenie wagi amortyzatora, który teraz mógł pracować w każdej pozycji.
Podjęto ogromne nakłady na rozwój oraz inwestycje w odpowiednie urządzenia, co pozwoliło zrealizować te ambitne plany. Wprowadzenie w roku 1957 przez ówczesną „Fabrykę Okuć i Podnośników Samochodowych BILSTEIN" pierwszego jednorurowego amortyzatora gazowego do seryjnego samochodu Mercedes, do dzisiaj traktuje się jako istotny krok w zakresie aktywnego bezpieczeństwa jazdy.
Obecnie technologia gazowa wykorzystywana jest we wszystkich rodzajach amortyzatorów, które projektowane są do nowoczesnych samochodów wysokiej klasy i wysokiej mocy. Najnowsze rozwiązanie to moduł amortyzatora powietrznego, który BILSTEIN dostarcza „just in sequence" na linię produkcyjną Mercedesa klasy S.

Wymagania klientów w przemyśle motoryzacyjnym i tuningu, jak również zaangażowanie w sport motorowy inspiruje BILSTEIN do dalszego rozwoju i wprowadzania kolejnych innowacji. Wszystkie Mercedesy AMG startujące w wyścigach DTM oraz ponad połowa zespołów startujących w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring wykorzystuje rozwiązania BILSTEIN.

Od wielu lat najnowocześniejsza technologia w zakresie zawieszenia, komfortu i bezpieczeństwa jazdy kojarzona jest z nazwą BILSTEIN. W celu umocnienia tej pozycji również w latach następnych, od roku 1988 BILSTEIN funkcjonuje jako koncern, a od roku 2005 jest spółką-córką koncernu ThyssenKrupp Technologies AG. Współpraca w ramach koncernu pozwoli firmie na wprowadzanie również w przyszłości innowacji w stylu typowym dla BILSTEIN.

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.